Play me przenosi cały proces nauczania do środowiska zabawy, która jest naturalnym sposobem poznawania świata przez dziecko. Narzędziem dydaktycznym Play me jest gra jako forma aktywności o unikatowych cechach: zdolności motywowania, koncentrowania na celu, wprowadzania elementu rywalizacji bądź współpracy, fantazji bądź naśladowania rzeczywistości, pobudzania kreatywności, uczenia rozwiązywania zadań, myślenia.
Dzięki innowacyjności technologicznej stworzone zostały warunki do wprowadzenia innowacyjności metodologicznej – procesu nauczania, w którym uczeń nie jest tylko biernym obserwatorem działań nauczyciela lecz może w pełni uczestniczyć w procesie edukacyjnym poprzez fizyczny kontakt z pomocami w ćwiczeniach, które z założenia mają być przede wszystkim wciągającą zabawą.
Gry pedagogiczne
Wizytówka „tulipan” – wycinanka
Każdy uczestnik wybiera małą kolorową kartkę z narysowanym tulipanem, który wycina. Następnie wpisuje swoje imię oraz zakończenie zdania: „Potrafię dobrze …….”. Wizytówkę przypina do ubrania. W rundce po kolei uczestnicy krótko wypowiadają się na temat tego, co robią dobrze.
Żywa kamera
Uczestnicy tworzą pary. Jedna osoba w parze jest kamerą, druga kamerzystą. Kamerzysta staje za kamerą, swoje ręce kładzie na ramiona partnera. Kamera zamyka oczy, a kamerzysta delikatnie prowadzi ją po Sali.
Na jego okrzyk „klik” kamera otwiera na krótko oczy i uważnie obserwuje otoczenie. Na powtórne „klik”, znów zamyka oczy. Po zabawie, osoba-kamera opowiada o zapamiętanych przez siebie obrazach.
Ruchowe zapamiętywanie – „memo ruchowe”
Wybrane dziecko opuszcza salę, a grupa dobiera się w pary. Każda para ustala wspólny ruch i wszyscy mieszają się. Uczestnicy chodzą po sali. Wraca mistrz zapamiętywania, dotyka kolejno osoby, które pokazują swój ruch. Zadaniem mistrza jest połączenie wszystkich w pary wg tego samego ruchu.